Download

PEMBUKA PENA

Cari

IKLAN

KALAM MUJADDID




JOM IKUT DARI FACEBOOK!!!!!!!!

Jom jadi member!!!

Friday, September 16, 2011

Baru kusedar

Assalamualaikum..sahabat2...
Rasa-rasa macam lucu (gelak sendirian) ,rupa-rupanya sudah hampir 9 bulan saya tidak berblogging....Hihi...namun dalam masa 9 bulan itu rasanya sekejap dan pelbagai peristiwa yang tidak dapat saya lupakan. Saya tetap bersyukur walaupun kadangkal peristiwa itu kita tidak ingini dan saya amat bersyukur kerana Allah telah memberikan sesuatu yang lebih daripada ku minta,,sesungguhnya Engkau Tuhan yang maha Pemurah lagi maha Pengasihani. Itulah yang kumampu katakan sabagai hambanya yang daif...

Sekarang saya sudah bergelar pelajar pra-universiti,,,boleh kata mahasiswalah,,hihi,,,mahasiswa USIM, Universiti Sains Islam Malaysia..sedang dalam Program Tamhidi, Tamhidi sains dan Teknologi..Kehidupan di sini telah menggamit pelbagai memori duka dan gembira,,,tapi kebanyakannya gembiralah..

Masa mula-mula masuk uliah, saya sudah diminta menjadi Ketua Kuliah 3,,pergh,,, terkejut saya,, Madam Syikinlah yang pilih. Namun, malangnya saya dan beberapa sahabat diminta masuk ke kuliah 2 kerana terdapat kesilapan dalam pembahagian kuliah,, asalnya kami tak puas hati dan sebagai gentlemen kami pergilah jumpa dengan pegawai tamhidi. namun gagal. Tapi kami reda atas ketentuan Allah. Semuanya best kat sini.

Kemudian saya diminta menjadi ketua Tutorial 8 pula, pergh,,,saya malu sebenarnya masa mula-muala masuk,,namun hidup perlu diteruskan,,hahaha...Dari sinilah pelbagai memori indah yang saya tak boleh lupa...kat entri saya tak nak cerita semua,,nak cerita sikit-sikit je.

Mula dengan Iftar Jama'ei Tutorial 8, rasa best betul...semua atas cadangan pihak muslimat, jadi saya pun carilah tempat yang best. akhirnya dapat...semua diminta bayar RM 10 ...hari ini kita akan buka puasa dengan hidangan buffet,,makan sampai lebam,,hahahaha...best kot,,dimulakan dengan sedikit ucapan saya, penolong saya dan sahabat kami yang akan belajar di Mesir,Amal Madihah..semoga anda berjaya di sana.

Kemudian yang ni kot paling best among yang lain, konvoi pi rumah saya di Selayang, sahabat muslimat, Ily Izreen di Wangsa Maju dan rumah saudara Faizuddin Zukri di Bukit Antarabangsa. Walaupun pagi tu hajan, kami tetap pergi dengan 2 motor dan 3 kereta...pergh best...saya naik motor dengan Khairuddin..as leader we must sacrifice ourself for ease others...takpe ar awalaupun hujan, kami x kisah...jadi saya biarkan gambar2 di bawah ni yang bercerita....hihihih,,,baru best...














0 KOMEN:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
FIKRAH MUJADDID