Download

PEMBUKA PENA

Cari

IKLAN

KALAM MUJADDID




JOM IKUT DARI FACEBOOK!!!!!!!!

Jom jadi member!!!

Wednesday, September 19, 2012

Saya tak mahu guna principle :people Face Trade-off”


Minggu lepas membuatkan diriku terkesima lantaran hentakan jadual kuliah dan tutor yang saya kira boleh mengubah matlamatku yang kedua terbesar dalam hidupku. Bukan apa bukan saya tidak mahu hadir kelas tutor itu, lagi-lagi kelas itu adalah kelas Arab yang merupakan subjek yang amat saya suka dan subjek yang saya pertahankan agar sentiasa berada dalam hidupku . kalau tidak mana mungkin saya memilih USIM sebagai medium halatujuku untuk mencapai cita-cita dan matlamat hidup.

Bermula minggu pertama lagi, saya terus merujuk kepada Bahagian Pusat Pengajian Teras untuk mengetahui maklumat tentang pensyarah yang bakal mengajar saya, namun usaha itu tidak membantu sangat.Hanya sekadar diberitahu minggu pertama tiada kelas bahasa Arab.

Masuk minggu kedua, saya mengharapkan kedua-dua pensyarah bahasa Arab masuk ke kelas. Bahasa Arab ada dua kelas yang berbeza pensyarah .Namun hanya seorang sahaja yang masuk. Alhamdulillah, setelah berbincang dengan ustaz tersebut , keputusan yang boleh dibuat hanyalah bergantung jika kelas bahasa Arab satu lagi boleh diubah waktunya.

Ya Allah .. bantulah hambamu ini Ya Allah…Hambamu ini bukanlah tidak mahu masuk ke kelas Arab itu. Tapi mungkin lebih baik hamba-Mu ini dapat belajar kedua-duanya. Kelas Isnin malam yang merupakan satu tuntutan Fardu Kifayah  dan saya rasa 1 keperluan yang penting untuk saya pelajari dan amalkan. Ilmu ini mungkin tidak dapat di mana-mana universiti. Kumengharap Tuan Guru Dato’ Dr Haron Din sentiasa dapatku dengari pengajiannya setiap Isnin malam… Ya Allah bantulah……..

Hari ini akan kucuba sekali lagi untuk mengubahnya.. saya tidak mahu guna prinsip ekonomi ini dalam menyelesaikan cabaran ini.. I don’t want to use this principle “ People face trade-Off”


0 KOMEN:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
FIKRAH MUJADDID