Download

PEMBUKA PENA

Cari

IKLAN

KALAM MUJADDID




JOM IKUT DARI FACEBOOK!!!!!!!!

Jom jadi member!!!

Saturday, September 22, 2012

Fikiranku Lapang Dek 2 Perkara Hari Ini


Alhamdulillah, itulah lafaz yang disebut-sebut bagi memuji Tuhan sekalian alam. Di pagi yang hening, ku mengintai jendela kamarku. Wah, sungguh indahnya alam ini!.. pohon-pohon melestarikan landskap Kolej Kediaman 1 USIM, kicauan burung memecah sepi fajar mentari, kelihatan beberapa mahasiswa siap berpakaian sukan untuk menuntut kesihatan jasmani dengan berjoging.

Syukur kulafazkan kerana Allah telah memakbulkan doaku dan mempermudahkan segala urusanku, terbuka segala simpulan kesulitan, lapang segala fikiran dan dihindarkan segala perkara buruk.
Akhirnya, Isnin malam telah dilapangkan Allah untukku menuntut ilmu Fardhu Kifayah di Bangi. Pertemuan secara tidak sengaja di surau bersama ustaz akhirnya telah membuka simpulan masalahku yang bersarang di fikiran saban hari. Perbincangan semula dengan ustaz telah menatijahkan 1 resolusi baharu berkenaan jadual kelas arabku..

Terima kasih ustaz kerana menerima keputusan ini.Terima kasih sahabat-sahabat se’tutorku’ kerana memahami situasiku. Selasa 6.15-7.15, Rabu 9pm-10pm dan Khamis 9 pm -10 pm. Insya Allah akan kumanfaatkan peluang dan ruang ini untukku lebih ikhlas dalam menuntut kedua-dua ilmu ini. Namun dari semasa ke semasa ,akan kucuba ‘adjust’ semula waktu jadual ini agar lebih efektif.

Hoki
            Inilah perkara kedua yang telah melapang fikiranku. Alhamdulillah, kami pasukan Hoki USIM baru sahaja pulang dari Kejohanan Hoki Dewan MASUM bertempat di UPSI . Perkara pertama yang kusyukuri ialah USIM berani menghantar pasukan hoki ini.Inilah the first tournament we join, MASUM.  

Ya, memang betul, pasukan hoki USIM baru wujud dan dalam proses “R&D” untuk penambahbaikan dar masa ke masa. Apa yang aku harapkan dari semua Warga USIM agar mendoakan pasukan kami sentiasa agar cemerlang dan gah suatu hari nanti.  Walaupun kalah, namu kami berpuas hati kerana kami mampu memberikan saingan kepada lawan kami di sana. USM, UPNM dan UPM itulah lawan kami ketika itu dan memang dikenali pasukan ini memang gah dengan hoki dan tidak mustahil dalam setahun dua ini USIM pasti setaraf dengan mereka Insya Allah.

Kuberharap tiadalah suara-suara sumbang yang melontarkan kata-kata peruntuh semangat tidak kira kepada mana pasukan, kumpulan,kontigen yang mewakili USIM untuk mana pertandingan kerana orang yang berkata itu lagi tidak sedar akan ketidaksumbangan mereka itu dalam menaikkkan nama USIM.

USIM “ Simply Inspiring

0 KOMEN:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
FIKRAH MUJADDID