Download

PEMBUKA PENA

Cari

IKLAN

KALAM MUJADDID




JOM IKUT DARI FACEBOOK!!!!!!!!

Jom jadi member!!!

Saturday, September 15, 2012

Kuharap ini bukan air mata Munafiq



Alhamdulillah,, bersyukur sekali lagi saya ucapkan kepada Allah kerana sekali lagi dapat bersua kembali dalam kalam maya ini… sudah berapa lama rasanya ea ‘tinggalkan’ blog ni?? Persoalan yang hanya bias dijawab oleh pemiliknya

Ya !!! Saya memang suka menulis
Memang betul saya memang suka menulis. Amat suka sangat menulis !!!. Mungkin betul apa yang orang cakap, kita ini kalau nak tulis semua yang terjadi dalam kehidupan kita memang takkan tertulis…huuhhh, itu yang saya fikir2kan selalu,, jadi apa yang saya harapkan segala apa yang saya coretkan di sini bukanlah bermakna saya seorang baik,  bukan juga saya seorang sempurna dan bukan juga seorang yang ‘bajet’ tapi sekadar untuk perkongsian untuk semua yang ‘sudi’ membacanya.. saya akan sedaya upaya untuk jujur pada diri sendiri dalam berkongsi  perkara yang saya alami untuk dijadikan pengajaran dan teladan.
Penghinaan terhadap KekasihMu Ya Allah

Saya hanya mendapat tahu berita penghinaan terhadap Rasulullah SAW  pada hari jumaat selepas beberapa hari video pendek penghinaan itu mendapat liputan luas media.  Itu pun disebabkan saya balik rumah setelah 2 minggu diri rasa tak cukup sempurna kerana tidak bawa laptop ke USIM setelah mendaftar sebagai mahasiswa tahun pertama. Pagi jumaat itu baru saya mendapat maklumat yang agak lengkap mengenai berita ini.


“Innocence of Muslims” itulah tajuk video penghinaan terhapa junjungan besar Nabi kita Muhammad SAW. Filem pendek ini dibuat oleh seorang kuffar laknatullah yang bernama Sam Bacile dengan paparan Islam sebagai agama kebencian dikhabarkan telah mendapat suntikan dana sebanyak $5 juta daripada 100 penderma Yahudi. Filem 14 minit itu juga telah memaparkan satu adegan penghinaan terhadap Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat serta menghina kalamullah (Al-Quran) yang merupakan sumber rujukan utama umat Islam.

Demonstrasi Bantahan
Ya, seusai saya menunaikan solat jumaat di Masjid Al-Amaniah,, tatkala itu tiba-tiba hati ini sangat hiba mendengar selingan takbir yang dilaungkan di luar masjid.  Demonstrasi bantahan sedang dimulakan.  Namun hati ini amat hiba dan tersentuh . air mata mula bergelingan di kelopak-kelopak mata. Ya Allah.. demi allah saya amt terasa sedih dengan penghinanaan terhadap insan yang paling saya cintai ini.

Lantas saya mengambil keputusan menunaikan solat hajat sendirian sebelum menyertai demonstrasi itu. Usai tu saya terus menyertai bagi menzahirkan bantahan moral kepada mereka yang melakukan penghinaan ini..
Seorang demi seorang wakil berucap di atas kereta 4 WD mengenai berita penghinaan itu. Sekali lagi mataku tak dapat tahan air mata yang ingin mengalir….. labbaika Ya Rasulullah SAW…. Aku Cinta Engkau Ya Rasulullah.

Apa yang kuharapkan agar air mata ini bukanlah air mata seorang Munafiq ……………………………………..wassalam

0 KOMEN:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
FIKRAH MUJADDID

The Best Video

Loading...